Контраст contrast
Шрифт Очистити
Сховати налаштування
 
02.02.2022

Результати роботи з розгляду звернень громадян у 2021 році

    До органів прокуратури Кіровоградської області упродовж 2021 року надійшло 4,4 тис звернень громадян, із яких 2,4 тис вирішено по суті. Переважна більшість із числа вирішених відомством звернень стосувалася питань досудового розслідування.

Незважаючи на те, що повноваження органів прокуратури обмежені законодавчими змінами, громадяни продовжували звертатися з питаннями, розгляд яких не відноситься до компетенції відомства. Понад 1,5 тис звернень вказаної категорії скеровано за належністю до органів державної влади, місцевого самоврядування та іншим структурам.
Нагадуємо, що з набранням чинності Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 органи прокуратури не уповноважені проводити перевірки в порядку нагляду за додержанням прав і свобод людини і громадянина, додержанням законів із цих питань органами виконавчої влади, місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, а також з 30.09.2016 позбавлені повноважень щодо представництва інтересів громадянина в суді (Закон України «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя) від 02.06.2016, який набрав чинності 30.09.2016, стаття 131-1 Конституції України, у редакції від 30.09.2016).
Здійснення представництва інтересів осіб, які мають право на безоплатну вторинну допомогу, в судах, інших державних органах, органах місцевого самоврядування, перед іншими особами є одним із завдань центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги. На території області діють Голованівський, Кропивницький та Олександрійський місцеві центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, які підпорядковуються Регіональному центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Кіровоградській області.
Також, звертаємо увагу заявників, що, порядок оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів досудового розслідування чи прокурора під час досудового розслідування передбачений статями 303-307 Кримінального процесуального кодексу України. Такі скарги розглядаються слідчим суддею місцевого суду згідно з правилами судового розгляду.
Попри установлений на всій території України карантин, дію якого востаннє продовжено до 31.03.2022, відомством забезпечено належні умови для реалізації громадянами їх конституційного права на звернення. Торік, понад 800 осіб скористалися телефонними та електронними засобами зв’язку органів прокуратури області для подання звернень.
Нагадуємо, що на час дії карантину на всій території України проведення особистого прийому заявників, запитувачів інформації, депутатів усіх рівнів в органах прокуратури призупинено. Водночас до обласної прокуратури можна звернутися з письмовим зверненням:
- поштою на адресу Кіровоградської обласної прокуратури: вул. Велика Пермська, 4, місто Кропивницький, 25006;
- через спеціально визначену скриньку, яка знаходиться в холі адміністративної будівлі Кіровоградської обласної прокуратури за адресою: вул. Велика Пермська, 4, місто Кропивницький;
-  зателефонувавши на телефон «гарячої лінії» - (0522)-32-10-18;
- шляхом подання електронного звернення на електронну адресу Кіровоградської обласної прокуратури: [email protected] (крім депутатських звернень та запитів). Електронне звернення повинно бути оформлено згідно з вимогами статті 5 Закону України «Про звернення громадян» та надіслано у вигляді скан- або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Органами прокуратури Кіровоградщини й надалі будуть вживатися заходи щодо забезпечення об’єктивного, всебічного та своєчасного розгляду звернень  і запитів та реального поновлення порушених прав громадян.

кількість переглядів: 1272